Selv om jeg ved de aller fleste kjøp på Epla har vert strålende fornøyd både med varene og selve kjøpsopplevelsen, så har det hendt at jeg som kunde har følt at ting kunne vert gjordt på en bedre måte fra selgers side.
DERFOR -- >
I denne tråden kan vi gi feedback på negative ting vi har opplevd som kjøpere på Epla (uten å navngi selgere) slik at selgere får tips til hvordan de kan forbedre seg - så kunder blir mest mulig fornøyd.
Jeg kjøpte et strikkeprodukt som jeg skulle gi i julegave til baby her på Epla. Da det ankom luktet produktet sterkt av røyk. Siden jeg røyker selv og har nedsatt luktesans, vet jeg at en som ikke røyker ville kjent lukten enda sterkere enn meg. Hvis man røyker mener jeg en må vaske og tørke produktet på et røykfritt sted før en sender det ifra seg.
Jeg opplever ofte å få produkter tilsendt uten noe form for vedlegg (kun varen). Synes det er mye hyggeligere at det i det minste at ligger ved en postitlapp eller noe med takk for handelen. Forsendelsene jeg setter mest pris på er de mest profesjonelle hvor varen er pakket pent inn med håndskrevet hilsen og takk, og angrerettsskjema og/eller kvittering. Kanskje ikke det mest miljøvennlige i verden (unntatt når innpakkingen er resirkulert), men gid så koselig :)
Ved et par anledninger har jeg betalt dobbelt så mye porto som det som har limt på i frimerker. Også at jeg har betalt porto på hver enkelt vare selv om de sendes samlet. Da synes jeg (hvis dette skal være ekspedisjongebyr eller noe) at det er bedre at det pakkes inn i vareprisen.
Har oppelevd at det har tatt to uker å få en vare jeg har kjøpt, uten at jeg har fått noe mail, hørt noe fra selger. Det mest profesjonelle synes jeg, er at en enten oppgir i butikkinformasjonen sin, at for eks en alltid sender innen eks 3 virkedager fra betaling er skjed, og hvis en ikke greier å holde denne fristen, at en da mailer kunde og oppgir leveringstid. Har selv begynt å maile alle kunder innen et døgn og takker for handel og forteller når varen blir sendt.
Har opplevd at en vare var over dobbelt så stor som jeg trodde den var. Str var ikke oppgitt i varebeskrivelse. Nå surfer jeg glatt forbi alle varer som ikke har oppgitt str eller hvor str er vanskelig å forestille seg. Varebeskrivelsene bør inneholde litt informasjon om produktene. Ikke alt en får info om ut av et bilde.