Har selv også opplevd at en del som velger privat oppgjør ikke betaler likevel. Ønsker meg også et karaktersystem for kunder. Det har de på Etsy. Postoppkrav tilbyr jeg ikke da det altfor tungvint og dyrt for begge parter.
Har selv også opplevd at en del som velger privat oppgjør ikke betaler likevel. Ønsker meg også et karaktersystem for kunder. Det har de på Etsy. Postoppkrav tilbyr jeg ikke da det altfor tungvint og dyrt for begge parter.
Jeg har sendt i oppkrav til en som ikke hentet ut - og palen kom i retur - OG kjøper er registert med egen butikk her på epla . ........svarer meg ikke på eplamailen, og har ikke noe tlf nr oppgitt noe sted
Hei, dette skjedde meg også, jeg har fjernet Postoppkrav fra betalingsalternativer, dette kan bli dyrt hvis flere ikke henter pakker. Jeg synes at privat oppgjør fungerer for meg. Hilsen, Elena
Har ikke opplevd at kunder ikke betaler enda jeg, bank i bordet! :-)
Ja, slike kunder har det vært en del av, dessverre.
Tror det er litt avgjørende hvilke type produkter man selger. Jeg selger relativt dyre klær og veldig mange av mine kunde velger postoppkrav. Trodde Pay pal skulle bli det mest valgte alternativet, men tror at når kunder kjøper noe dyrt vil de ha pakken før de betaler. Har også dyr frakt(norges pakke) da det gir forsikring hvis pakken blir borte, og både jeg og kunden kan spore pakken. Følger da med på om pakken kommer frem og tar det litt tid før kunden henter den sender jeg en mail og minner dem på at pakken er på posten og må hentes. Frem til nå har det fungert utmerket;) og håper det fortsetter. Ellers er jeg lykkelig over alle som trykker "liker" på min butikk og anser det litt som et karaktersystem. God helg til alle epla selgere, stå på med alt det flotte dere lager.
Jeg har blant annet privat oppgjør, og det har blitt brukt kun en gang så langt. Nå er jeg ny på epla, og ikke solgt mye ennå, så jeg har vel ingen grunn til å mene det ene eller det andre... Jeg har derimot solgt en hel del smykker gjennom min hjemmeside, og Facebook, og der er det kun privat oppgjør som gjelder. Det har gått fint. Blir det misbrukt vil jeg derimot fjerne alternativet i eplabutikken min. Samme gjelder oppkrav.
Det eneste jeg ikke bruker er faktura. Det er for enkelt å ikke betale regningen innen fristen, og det blir for mye tull med det. Jeg er redd for at mange ikke føler de kan handle hvis Paypal er eneste valg. Det er jo ikke alle som bruker paypal, så jeg syns det er fint å ha noen valg.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.