Jeg ville bare vite om du regnet med alt av utgifter, eller om du bare tok utgiftene til epla/paypal. det er klart, at om man skal regne med hver eneste minste ting, blir det lite lønnsomt.
men mange selger bare som hobby. Da er det ikke snakk om å tjene penger på det, eller å tjene like godt som på jobb, men heller et spørsmål om hvor mye en trenger av det en lager selv...
Jegfår f.eks. ikke en ekstra utgiftsport på bensin når jeg poster ting. Jeg må likevel på butikken å handle, og hiver det i postkassa utenfor. bensin for å dr å handle, samt penger å handle mat for ser jeg som et utgift som går ut av min lønn som arbeidstaker og ikke som noe hobbyen min skal betale. samme gjelder strømregning, pc, fotoapparat osv. Dette er ting jeg har helt uavhengig av hobbyen.
Det samme gjelder et ans jeg er med på (driver ikke med hobby da men). Hvis jeg på vegne av dette selskapet må på posten, så tar jeg det når jeg er der. Men kan ikke forvente å skrive av alle mulig småting på bedrifta, i allefall ikke når man er relativt små og enda i oppstartsfasen...
også vil jeg påpeke at jeg spurte deg veldig enkelt om hva som var innbakt i kalkylen din, i redsel for at jeg hadde glemt noen avgifter eller noe sånt. det var ikke ment som et angrep eller noe sånt som du tydeligvis oppfattet det som.