Jeg savner virkelig et karaktersystem på Epla. Jeg har erfaring fra både QXL og et nettsted som Epla i Europa. Det er dessverre slik at det en gang i blant finnes både useriøse selgere og kunder. Eksempelvis en kunde som alltid ga beskjed til selgerne om at varen ikke var mottatt, og dermed fikk pengene igjen på hvert eneste kjøp. Dette ble avslørt da selgerne la igjen beskjed om dette gjennom karaktersystemet. Dette tilhører vel sjeldenhetene, men dog. Når det gjelder selgere som på en eller annen måte er useriøse, så tenker jeg at disse ødelegger for oss alle. Har man som kunde en negativ opplevelse på et netthandelssted, er det lett å generalisere og dermed ende opp med å ta avstand fra nettstedet som helhet. Dersom man beskriver ærlig det man selger, fører opp og overholder leveringstiden, og generelt sett kommuniserer med kundene, tror jeg ikke en kunde gir negativ karakter/kommentar for å være vrang. Og skulle det skje, så kan karakteren forandres av nettstedets administrasjon dersom karakteren er helt urimelig. Når det gjelder det å se en selgers seriøsitet på hvor mye vedkommende har solgt, så tenker jeg at dette heller ikke blir riktig. Jeg selger småsaker som de fleste har råd til, og som mange har bruk for. Derfor har jeg rent kvantitativt sett flere salg enn eksempelvis en som selger dyrere kunstobjekter. Antall salg sier noe om hvor lett omsettelig en vare er, men det sier i seg selv ikke noe om kvaliteten.
Jeg har 250 positive tilbakemeldinger på et annet handelsnettsted hvor jeg selger det samme som her. Der kan kundene med egne øyne se at de trygt kan handle med meg. Kanskje fører dette også til flere salg? På Epla blir det opp til kunden selv å avgjøre om de tør å stole på meg eller ikke. Jeg mener at et tilbakemeldingssystem handler om å bruke den muligheten man har til å sikre et godt og seriøst handelssted for både kunder og selgere. Jeg tror at i lengden så er det en av faktorene som vil sikre at Epla kan ha et godt og langt liv.